TR | EN
Fakültemiz Öğretmenler Günü Özel Programı Gerçekleştirildi
24.11.2020
Öne çıkan görsel

24 Kasım Öğretmenler Günü münasebetiyle; Fakültemiz Youtube kanalında canlı yayında Öğretmenler Günü Özel Programı yapılmıştır. Program kapsamında; Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Özden TEZEL’in açılış konuşmaları, Üniversitemiz Halkbilim Uygulama ve Araştırma Merkezi müzisyenleri tarafından müzik dinletisi ve Fakültemiz Özel Eğitim Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Macid Ayhan MELEKOĞLU tarafından “Öğretmenlikte Güncel Yaklaşım: Kapsayıcı Eğitim” başlıklı konferans gerçekleştirilmiştir.

Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Özden TEZEL; Atatürk’ün “Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak muallimlerdir” veciz sözüyle başladığı konuşmasında şunları belirtmiştir:

“Kurtuluş Savaşını kazandıktan sonra, ulu Önder Atatürk, askeri, ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda birçok yeniliği başlatmıştır. 24 Kasım I928 tarihinde açılan Millet Mektepleri'nde yaşlı, genç, çocuk, kadın herkese yeni harflerle okuma yazma öğretilmiştir. Millet Mekteplerinin açılışı ve Atatürk'ün Başöğretmenliği kabul tarihi olan 24 Kasım günü; 1981 yılından beri, fedakâr öğretmenlerimizin kıymetini bir kez daha düşünüp anlamamızı sağlaması için, öğretmenler günü olarak kutlanmaktadır. Bir kişinin, şahsiyetinin oluştuğu ilkokul çağlarında; "kendisine rol model olabilecek", iyi bir öğretmenle karşılaşması, hayatındaki en önemli durumlardan birisidir. İşte bu yüzden, târih boyunca, öğrencinin geleceğini inşâ etmede büyük rolü olan öğretmenlik mesleği, en çok değer verilen mesleklerden birisi olmuştur. Ürünü insan olan, sorumlulukları çok ağır ve başlı başına bir amaç olmaktan öte, kendilerini yüce gayesine ulaştıran bir vasıtadır, öğretmenlik mesleği.

Başöğretmen Mustafa Kemal ATATÜRK başta olmak üzere, ebediyete intikal etmiş öğretmenlerimizi ve menfur saldırı sonucunda şehit edilen Arkadaşlarımız; Dr. Öğr. Üyesi Mikail YALÇIN, Dr. Öğr. Üyesi Serdar ÇAĞLAK, Arş. Gör. Yasir ARMAĞAN ve Fak. Sek. Fatih ÖZMUTLU'yu, rahmet ve minnetle yâd ediyoruz. 

Türkiye Cumhuriyeti'nin vatandaşı olmaktan gurur duyan ve bu ülkeye hizmeti en büyük erdem sayan; zihinsel, bedensel, ruhsal ve duygusal yönden sağlıklı; kendisiyle ve toplumla barışık; özgüveni yüksek, çevresine saygılı, geniş dünya görüşüne sahip; ihtiyaç duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşabilen ve öğrenmeyi hayat boyu devam eden bir süreç hâline getirmiş öğretmenlerimize duyduğumuz saygı, sevgi ve şükranlarımızı dile getirmek için bu günü fırsat biliyor ve bu duygularla, onların ellerini öpüyoruz. Paslanmaktansa yıpranmayı tercih edenlere, geçmişten günümüze süzülerek gelen seçkin kişilerin mimarlarına sonsuz saygılar sunuyorum.”

Dekanımızın konuşmasının ardından; Üniversitemiz Halkbilim Uygulama ve Araştırma Merkezinin değerli müzisyenleri tarafından günün anlam ve önemine uygun olarak Şehit Öğretmen Aybüke YALÇIN ve tüm şehit öğretmenlerimize ithafen Mağusa Limanı türküsü,  Benim Adım Öğretmen ve Memleketim şarkıları seslendirilmiştir.

Fakültemiz Özel Eğitim Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Macid Ayhan MELEKOĞLU “Öğretmenlikte Güncel Yaklaşım: Kapsayıcı Eğitim” başlıklı konferansında özel gereksinimli öğrencilerin sınıf içi bütünleştirilmesine vurgu yapmış olup konferans içeriği şu şekildedir: Bütünleştirme, her birey için bireysel farklılıkları ne olursa olsun, sosyal, kültürel, eğitimsel, yaşamsal aktivite ve fırsatlardan tüm toplum üyelerinin eşit düzeyde yararlanmasını öngören bir üst kavram olup, içerik olarak çok boyutlu ele alınması gerekmektedir. Her çocuğun bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını dikkate alan eğitim–öğretim planlaması, öğretim programları ve materyallerinin oluşturulması/uyarlanması, eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve uygun eğitim ortamlarında eğitim olanaklarına erişimde toplumun tüm bireyleri ile eşit düzeyde erişim fırsatları sunulması gibi pek çok alan bütünleştirmenin kavramı içinde yer bulmaktadır. Bütünleştirme, aktif ve kesintisiz olarak adım adım ilerleyen; ihtiyaç, olanak ve fırsatların değişimi ve gelişiminden etkilenerek bu çerçevede sürekli genişleyerek yenilenen bir süreci ifade eden, dinamik bir kavramdır. Öğrencinin eğitim performansına ve bireysel ihtiyaçlarına dayalı farklılaştırılmış/çeşitlendirilmiş bir öğretimde bütün öğrencilerin öğrenme süreçlerine katılımı çok daha yüksek bir olasılıktır. Özel gereksinimli ve/veya engeli olan bireylerin ayrıştırılmış ortamlar yerine bütünleştirilmiş eğitim ortamlarında eğitim ve öğretimlerine devam etmeleri, toplumun daha geniş kesimleriyle kaynaşmalarını kolaylaştırmakta, toplumun bu bireylere yönelik olumsuz tutumlarının değişmesini sağlamakta ve dolayısıyla daha fazla sosyal bütünleşme imkânını da beraberinde getirmektedir. Okul bina ve çevre düzenlemelerinin (sınıflar, koridorlar, laboratuvarlar, atölyeler, merdivenler, tuvaletler, yatakhaneler, bahçe, vb) ulaşılabilirlikle ilgili kriterlere uygunluğu, eğitim öğretim sürecinde sınıf içi ve öğretimle ilgili düzenleme ve uyarlamalar nitelikli bir bütünleştirme uygulamaları kapsamında yapılması gerekenlerden bazılarıdır. Bütünleştirme, çocuğun özel gereksinimi ve/veya engeli olsun veya olmasın, sosyal, kültürel, eğitimsel, yaşamsal aktivite ve fırsatlara tüm toplum üyeleri ile eşit düzeyde erişimde güçlük yaşayan bütün çocukları kapsar. Bütünleştirme uygulamalarının kurumlarımızda hayata geçirilebilmesi için kuşkusuz tüm paydaşların (okul yönetimi, öğretmenler, aileler, okul rehberlik hizmetleri birimi, okul çalışanları, okul aile birliği, sivil toplum kuruluşları, belediyeler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri vb.) görev ve sorumlulukları bulunmaktadır.

 

Fakültemiz Öğretmenler Günü Özel Programını izlemek için:

https://www.youtube.com/watch?v=EynpbcSvFJ0