TR | EN
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Beceri Temelli Ölçme Aracı Hazırlama Eğitimi

TÜBİTAK BİDEB 2237-A

Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARINA BECERİ TEMELLİ ÖLÇME ARACI HAZIRLAMA EĞİTİMİ-II

Bu sayfa; TÜBİTAK BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı kapsamında ikinci kez desteklenmesine karar verilen “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Beceri Temelli Ölçme Aracı Hazırlama Eğitimi-II” adlı projeye aittir.

Geçtiğimiz hafta katılımcı listeleri belirlenmiş ve projeye katılmaya hak kazanan öğretmen adaylarımıza mesaj / e-posta yoluyla bilgi verilmiştir. Alınan dönütler sonrasında katılımcı listesi oluşturulmuştur. Başvuran tüm öğretmen adaylarımıza başarılar ve sağlıklı günler dileriz.

Projemiz; 22-27 Mart 2021 tarihleri arasında ÇEVRİMİÇİ olarak gerçekleştirilecektir.

 

Projenin amacı ve içerik

MEB (2018) tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına göre; “Hiçbir insan bir başkasının birebir aynısı değildir. Bu sebeple öğretim programlarının ve buna bağlı olarak ölçme ve değerlendirme sürecinin “herkese uygun”, “herkes için geçerli ve standart olması” insanın doğasına terstir. Bu sebeple ölçme ve değerlendirme sürecinde azami çeşitlilik ve esneklik anlayışıyla hareket edilmesi şarttır. Buna göre eğitimde ölçme ve değerlendirme uygulamaları eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır ve eğitim süreci boyunca yapılır. Ölçme sonuçları tek başına değil izlenen süreçlerle birlikte bütünlük içinde ele alınır. ” Bu bağlamda ölçme ve değerlendirmeyi olabildiğince çeşitli ve süreç temelli yapmak önemlidir. Günümüzde özellikle 21. yüzyıl becerilerinin ortaya çıkmasıyla bireylerin / öğrenenlerin birçok açıdan ölçme ve değerlendirmeye tabi tutulması gerekliliği doğmuştur. Beceri temelli ölçme bu anlamda büyük önem ifade etmektedir. Uluslararası düzeyde gerçekleştirilen PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı)’nın temel amacı, öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanma becerisini ölçmektir. Bu kapsamda ülkemizde de son dönemlerde özellikle Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yeni nesil / beceri temelli sorulara yer verildiği görülmektedir. Her iki sınavın da ortak tarafı fen bilimleri içeriklerinin sınavlarda beceri temelli olarak ölçülme hedeflerinin olmasıdır. Bu sebeple fen bilgisi öğretmen adaylarının lisans eğitimleri süresince farklı yol ve yöntemlerle becerilerin nasıl ölçüldüğü hususunda eğitimlere ihtiyaçları vardır. Bu etkinlikte fen bilgisi öğretmen adaylarına beceri temelli ölçme aracı hazırlama eğitimi verilmek amaçlanmaktadır. Bu amaç aşağıdaki kapsam doğrultusunda ve içeriklerle yürütülmesi planlanmaktadır. Proje ekibinde hem fen bilimleri eğitimi alanında uzman öğretim üyeleri hem de ölçme ve değerlendirme alanında uzman öğretim üyeleri yer almaktadır.

Bu etkinliğin kapsamı / içeriği şu şekildedir:

- Beceri nedir?

- Beceri temelli öğretim nasıl olmalıdır?

- Fen öğretiminde becerilerin sınıflandırılması ve kullanımı nasıldır?

- Bilimsel Süreç Becerileri nedir? Nasıl sınıflandırılır?

- Öğretim süreçlerinde beceriler nasıl ölçülür?

- Beceri temelli ölçme araçları nasıl hazırlanır?

Projenin hedef kitlesi fen bilgisi öğretmeni adaylarıdır. Bu etkinlikte fen bilgisi öğretmen adaylarının beceri temelli ölçme araçlarını oluşturmaları amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda aşağıda belirtilen kriterleri sağlayan 24 öğretmen adayının başvurusu kabul edilecektir:

  • Fen Bilgisi öğretmenliği programında lisans düzeyinde öğrenim görüyor olmak, [Önemli Not: 2020-2021 Bahar döneminde öğrencinin 3 veya 4. sınıf öğrencisi olması gerekmektedir]
  • Üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde Fen Bilgisi Öğretmenliği programında 3 veya 4. sınıf öğrencisi olma (Güncel tarihli öğrenci belgesi istenecektir),
  • 2020-2021 Bahar dönemi başlangıcında Genel Akademik Not ortalamasının en az 4 üzerinden 2,70 olması (Güncel transkript istenecektir)

Yukarıda belirtilen kriterlere uygun adaylar arasından farklı üniversitelere uygun dağılım gösterecek biçimde 24 öğretmen adayı seçilecektir. Aynı üniversiteden fazla başvuru olması halinde not ortalaması yüksek olan öğrenciler tercih edilecektir.

Öğretmen adaylarının fırsat eşitliği göz önüne alınarak ve yaygın etkinin arttırılması bakımından belirlenmesinde aranan koşullar:

  • Üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde Fen Bilgisi Öğretmenliği programında 3 veya 4. sınıf öğrencisi olma (Güncel öğrenci belgesi istenecektir),

[Önemli Not: Proje tarihlerinde öğrencinin 3 veya 4. sınıf öğrencisi olması gerekmektedir]

  • 3. ve 4. sınıf seviyelerinin eşit dağılımı
  • Cinsiyet bakımından eşit dağılım
  • Farklı üniversite/şehre uygun dağılım
  • TÜBİTAK tarafından yapılan benzer proje etkinliklerine daha önceden katılmamış olanlar önceliğe sahip olacaktır.
  • TÜBİTAK-Araştırmacı Bilgi Sistemi (ARBİS) Veri Tabanına kayıtlı olma
    olarak belirlenmiştir.

Proje Eğitim Programı

Proje kapsamında gerçekleştirilmesi planlanan eğitim programı için tıklayınız.

 

Proje Takvimi

 

Gerçekleştirilen Faaliyet

Tarihler

Başvuru Tarihleri

01-27 Şubat 2021

Asil ve Yedek Listelerin İlanı

07 Mart 2021

Asil Listelerin Kesin Kayıtları

08-11 Mart 2021

Yedek Listelerin Kesin Kayıtları

12-15 Mart 2021

Çevrimiçi Proje Etkinlikleri

22-27 Mart 2021

*Covid-19 pandemisinin sebebiyle tüm süreçler Çevrimiçi olarak yürütülecektir

 

Proje Ekibi

Koordinatör / Yürütücü

  • Doç. Dr. Ersin KARADEMİR

Düzenleme Kurulu

  • Doç. Dr. Ersin KARADEMİR- ESOGÜ Eğitim Fakültesi
  • Doç. Dr. Yasemin ÖZDEM YILMAZ- Muğla Sıtkı Koçman Ün. Eğitim Fakültesi
  • Dr. Öğr. Üy. Eren Can AYBEK- PAÜ Eğitim Fakültesi
  • Dr. Öğr. Üy. Murat Doğan ŞAHİN- Anadolu Üniv. Eğitim Fakültesi

Bilim Kurulu

  • Prof. Dr. Özden TEZEL- ESOGÜ Eğitim Fakültesi
  • Doç. Dr. Ersin KARADEMİR- ESOGÜ Eğitim Fakültesi
  • Doç. Dr. Özge AYDIN ŞENGÜL- DPÜ Eğitim Fakültesi
  • Dr. Öğr. Üy. Eren Can AYBEK- PAÜ Eğitim Fakültesi
  • Dr. Öğr. Üy. Ahmet Salih ŞİMŞEK- Ahi Evran Üniv. Eğitim Fakültesi

Eğitmenler / Ders verenler

  • Doç. Dr. Ersin KARADEMİR- ESOGÜ Eğitim Fakültesi
  • Doç. Dr. Özge AYDIN ŞENGÜL- DPÜ Eğitim Fakültesi
  • Doç. Dr. Yasemin ÖZDEM YILMAZ- Muğla Sıtkı Koçman Ün. Eğitim Fakültesi
  • Dr. Öğr. Üy. Eren Can AYBEK- PAÜ Eğitim Fakültesi
  • Dr. Öğr. Üy. Murat Doğan ŞAHİN- Anadolu Üniv. Eğitim Fakültesi

 

Proje Rehberleri

  • Uzm. Öğrt. Elif KARADEMİR- Eskişehir Emine-Emir Şahbaz BİLSEM
  • Öğrt. / YL Öğrencisi Neslihan ER- ESOGÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü

 

Proje Başvuru Formu için tıklayınız.

 
Proje iletişim: beceriokuluproje@gmail.com

 

Bu sayfada yer alan bilgi ve içerikler projeye ait olup kopyalanmaması / kaynak gösterilmeden kullanılmaması gerekmektedir.

Her hakkı saklıdır.