TR | EN
ESOGÜ’de Ev-Temelli Olumlu Davranış Desteği Aile Eğitim Modeli Sempozyumu
12.11.2024

ESOGÜ’de Ev-Temelli Olumlu Davranış Desteği Aile Eğitim Modeli Sempozyumu

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Meral Melekoğlu yürütücülüğünde özel öğrenme güçlüğü olan çocukların öz düzenleme becerileri ve olumlu davranış geliştirmelerine yönelik Ev-Temelli Olumlu Davranış Desteği Aile Eğitim Modeli Projesi’nin kapanış sempozyumu Prof. Dr. Fazıl Tekin Konferans Salonunda gerçekleştirildi.

ABD Missouri Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü öğretim üyesi Prof. Tim Lewis ile Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Macid Ayhan Melekoğlu’nun konuşma yaptığı sempozyuma ESOGÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Emine Gümüşsoy, ESOGÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şerife Yücesoy Özkan, İl Milli Eğitim Şube Müdürleri, öğretmenler, lisans ve lisansüstü öğrenciler ile aileler katıldı. Görüş alışverişinin yapıldığı sempozyum, Prof. Tim Lewis’e teşekkür plaketi sunulmasıyla sona erdi.

TÜBİTAK 3501 Kariyer Geliştirme Programı kapsamında 3 yıl süreyle desteklen proje ev temelli olumlu davranışsal müdahaleler ve desteği yaklaşımını esas alıyor. Kısa adıyla ODD; özel öğrenme güçlüğü olan çocukların problem davranışlarını azaltma ve olumlu davranışlarını arttırma, sosyal beceri ve öz düzenleme becerilerini geliştirme, aile içi iletişim becerilerini desteklemeye yönelik kanıt temelli yaklaşım olmasıyla öne çıkıyor.

Proje kapsamında sosyo-demografik açıdan farklı özellikte ailelerin sürece dahil edilmesiyle geniş kapsamlı bir model geliştirildiği belirtiliyor. Geliştirilen içeriğin çocuklara uygun davranış kazandırmaya, sosyal becerilerini ve öz düzenleme becerilerini desteklemeye yönelik olduğu; ESOGÜ Özel Eğitim Bölümü Uygulama Birimi’nde de bireysel Ev-ODAD aile ve çocuk eğitim danışmanlığı hizmeti sunulduğu kaydediliyor.

Sempozyuma ilişkin basın bültenine aşağıda yer alan bağlantıyı kullanarak erişebilirsiniz:

BASIN BÜLTENİ: ESOGÜ’de Ev-Temelli Olumlu Davranış Desteği Aile Eğitim Modeli Sempozyumu